kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸

افتتاح ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغالزایی سازمان بهزیستی در سراسر کشور 

 
 
آئین افتتاح ۸۰۸۰ پروژه اشتغال زایی و مسکن در سراسر کشور و رونمایی از فاز اول سامانه خدمات اشتغال سازمان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد.
رئیس سازمان بهزیستی در این مراسم از رشد ۲۴۰ درصدی بودجه این سازمان در مدت سه سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشت خبر داد و گفت: بودجه این سازمان از  ۲۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به  بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری ارتقا یافت درصورتی که بودجه عمومی کشور در این سه سال ۱۰۰ درصد رشد یافته است و این میزان رشد به دلیل توجه ویژه رئیس جمهور شهید به این سازمان بوده است.
رشد ۴۸ درصدی بودجه سازمان بهزیستی 
به گزارش سازمان بهزیستی کشور، علی‌محمد قادری افزود: شاید کمتر این خبر شنیده شده باشد که  بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد ارتقا یافته است این در حالی است که رشد بودجه عمومی کشور ۲۳ درصد رشد را تجربه کرده است .
اجرای بند به بند قانون حمایت از افراد دارای معلولیت 
قادری با اشاره به اجرای بند به بند قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گفت: انصافا  درزمینه اجرای این قانون تسهیلگری و مطالبه گری شده است  و ما به ازای  کمی و کیفی آن شنیده شده و برای اجرا به دستگاه ها ارائه شده است .
وی با بیان اینکه یکی دیگر از بندهایی که از این قانون اجرا شد بحث اشتغال افراد دارای معلولیت بود، افزود: این مهم در ایران برای اولین بار در  ۱۷ اردیبهشت اتفاق افتاد و آن هم برگزاری نخستین آزمون استخدامی برای اجرای قانون سه درصد استخدام در دستگاه های اجرایی بود.
به گفته قادری، عضویت سازمان بهزیستی کشور در شوراهای ملی و عالی کشور با حضور رئیس جمهور  از دیگر اقدامات است.
هیچ پشت نوبتی در حوزه توانبخشی نداریم
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به حذف پشت نوبتی های دریافت خدمات از این سازمان تاکید کرد: روزی افرادی پشت نوبت دریافت خدمات توانبخشی  و دریافت مستمری بودند که بخشی از دهستان ها و شهرستان ها جزو دریافت خدمات بودند و حتی دریافت خدمات برای آنها آرزو بود و سازمان نمی دانست که چطور باید پاسخ جامعه هدف را بدهد اما امروز  با اقدام هایی که در این سه سال صورت گرفته است هیچ پشت نوبتی در حوزه توانبخشی نداریم هرچند باید این دسته از اقدام ها تداوم داشته باشد و سازمان به تراز اهداف جمهوری اسلامی  برسد.
تسهیلگری در حوزه مسکن  
قادری  درباره تسهیلگری در حوزه مسکن گفت:  در حوزه مسکن در ۱۸ سال  یعنی از ۱۳۸۵ تا ابتدای دولت سیزدهم  ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ مسکن تحویل جامعه هدف سازمان بهزیستی شده بود اما امروز نزدیک به ۵۰ هزار واحد مسکن تحویل شده و بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن دیگر در مسیر ساخت و تحویل قرار دارد.